Top receptek

1400 kcal heti étrend

Törölt felhasználó Ez egy nagyon okosan és precízen összeállított diéta!!!

Egy átlagos, aktív, normál testalkatú nőnek körülbelül napi kalóriát kell bevinnie ahhoz, hogy a súlyát tartani tudja. A folyamatos zsírégetéshez ennél kevesebbre lesz szüksége. Ahhoz, hogy tartósan és sikeresen csökkenthesd a súlyodat, és elkerülhesd a jojózást, kalóriadeficitet kell teremteni.

A szakemberek heti fél kiló fogyást tartanak a legegészségesebbnek, ebben az esetben kalóriával kevesebbet kell bevinni, mint 1400 kcal heti étrend a szervezet a nap folyamán felhasznál.

1400 kcal heti étrend

Ez napi kalóriás étkezésnek felel meg, amelybe belefér egy kalóriás reggeli, kalóriás ebéd, kalóriás vacsora és kalória nassolnivaló. Hogyan kezdj neki a fogyókúrának?

  • Mintaétrend: kcal/ g szénhidrát | Nosalty | Diet, Food
  • Mintaétrend: kcal/ g szénhidrát | Nosalty
  • Indul a nyárváró diéta! kalóriás mintaétrend!
  • Napi kalóriás laktató étrend fogyókúrázóknak | Well&fit

Bár számos tényező befolyásolja, mennyit ehetsz naponta, ilyen például a kor, a kezdősúly, a fizikai aktivitás, az egészségügyi állapot és az anyagcsere gyorsasága. A kalóriaszámlálás bevált módszere a Mifflin-St.

Jeor-képlet, amivel meghatározható a BMR, avagy az az energiamennyiség, amit egy nap alatt nyugalmi állapotban felhasznál az ember. Ha tudod, fogyni, csinál 5x5 kalóriát kell bevinned napi szinten, könnyen összeállíthatod az étkezéseidet úgy, hogy abba még egy kis édesség is beleférjen.

Indul a nyárváró diéta! 1400 kalóriás mintaétrend!

A nők esetében a testsúlyt meg kell szorozni tízzel, majd ehhez hozzáadni a magasság centiméterben vett számának és 6,nek a szorzatát. Az összegből ki kell vonni az életkor és 5 szorzatát, majd ebből kivonni et. Ez a szám mutatja meg, mennyit kell megenned ahhoz, hogy a szervezeted megfelelően működjön, és ne lassuljon le az anyagcseréd. Második lépésként a kapott BMR-t meg kell szorozni a fizikai aktivitás koefficiensével.

1400 kcal heti étrend

Amennyiben semmit nem mozogtál eddig, a végeredményt szorozd meg 1,4-del, heti alkalommal való sportolás során 1,5-del, ha ennél többet is mozogsz, 1,6-dal.

A végeredmény a napi energiafelhasználást mutatja, fél kiló fogyás esetén pedig kalóriát vonj le a végső összegből a cél érdekében. A fogyáshoz a kalóriahiány elérése szükséges, ám nem érdemes túlzásokba esni, ugyanis a nem elegendő mennyiségű étel az anyagcsere lassulásához, valamint hiánybetegségekhez vezet.

1400 kcal heti étrend

Nők számára ezért nem ajánlott kalória alá menni, míg férfiaknál a minimum.